fredag 6 januari 2012

Gott nytt skapande år :)

Nytt år och nya tag!!
Har tänkt att organisera upp i mitt syrum. Just nu tappar man lusten när man öppnar dörren och tittar in....


William, 9 år köpte en massa fina tyger och mönster till sin mamma i julklapp :) Mammas kille visste precis vad mamma ville ha.


Nu sys ett par mjukisbyxor till Henry i Stoff och Stils biltyg. 


Skall nu även äntligen ta och ordna till en länklista här på bloggen till de bloggar som inspirerar mig! Har du tips på några bra skapande bloggar så tipsa mig! Det behöver absolut inte bara handla om sömnad. Här gillar vi pyssel!

tisdag 6 december 2011

Cernitlera

Har köpt in lite cernitlera för pyssel med barnen. Jätteroligt, en smula pilligt men vilka fina resultat det kan bli.
Innan jag publicerar några alster önskar jag mig lite tips på vad man kan göra för något kul?
Några tips vad man skall tänka på under själva skapandet?

söndag 14 augusti 2011

nu är jag igång igen :)

Jo efter farmors död så kom jag av mig helt. Försökte rycka upp mig ett par gånger men gav hän åt semesterlathet och gjort så lite som möjligt.

Lista på bloggar kommer snart, skicka gärna in mer förslag på bra sybloggar eller andra pysselbloggar.

torsdag 23 juni 2011

söndag 19 juni 2011

Haft en liten paus

Har inte riktigt haft någon lust till att sy. Min älskade farmor dog i början av juni.
Saknar henne jättemycket och trots att jag har både tyg och roliga mönster så har ingenting blivit gjort.

På onsdag är det begravning. Jag började idag att klippa ut mönsterbitar i mönsterpapper men kom inte till tygklippningen ännu.

Hoppas att morgondagen bjuder på mer ork och lust.

söndag 12 juni 2011

Byxor fordon

Underbart tyg att arbeta med. Interlock jersey med lagom töj i. Turkosa (eller kanske kurtosa om man skall citera min dotter) muddar och hög mudd i midjan.
Valde att sy dessa som smalare byxor, det är så många modeller till killar som är rätt pösiga och nu när det varit så varmt har det varit skönt att kunna dra på honom ett par tunna långbyxor.